Blog in novice

Razblinjanje mitov o električnih kolesih

Čeprav je okrog nas vse več električnih vozil, pa naj gre za avtomobile, skuterje ali kolesa, še vedno obstaja veliko napačnih predstav o tej vrsti mobilnosti. Tako kot za vse nove stvari, sta tudi za električna kolesa potrebna odprt um in pozitivna naravnanost. Njihova priljubljenost po svetu in v Sloveniji stalno narašča. In ker so dejstva močnejša od domišljije, vam predstavljamo mite o električnih kolesih in resnico, ki se skriva za njimi.

Mit št. 1: »Z električnim kolesom se "goljufa"«

Dejstvo: Kolesa dajejo dodatno moč.

Morda je najbolj razširjen mit, da je uporaba električnega kolesa prevara, saj kolesarju »potuho« daje motor.

Električna kolesa so postala naš vsakdan, vse več ljudi kolesari z njimi in jih moramo sprejeti. Od starejših kolesarjev, tistih, ki se na vozijo na delo od dlje, do ljudi z zdravstvenimi težavami, e-kolesa omogočajo številne prednosti. Ne trdimo, da so za vsakogar, vendar verjamemo, da več ljudi, ki se z njimi vozi, prispeva nekaj dobrega ne le zase, temveč za celotno skupnost.

Čeprav ste prepričani, da se oseba, ki drsi mimo vas na 18-odstotnem naklonu, ne napreza, je ravno nasprotno. Z električnim kolesom lahko še vedno vozite s tako močjo kot želite, le z manj napora boste lahko prevozili daljšo ali tudi bolj strmo razdaljo. Vsakdo, ki trdi, da kolesarjenje e-kolesom ni rekreacija, še ni kolesaril na približno 20 kilogramov težkem kolesu, ko se mu je izpraznila baterija!

In kako je s pri pridobivanjem nazivov QOM/KOM najhitrejših na Stravi? Brez skrbi, v aplikaciji obstaja možnost nastavitve, da ste vadbo opravili z električnim kolesom. V kolikor se pa slučajno zgodi, da boste na to pozabili, vas na to bržkone kaj hitro opomni nekdo, ki ste mu "ukradli" najprestižnejši dosežek

Ljudem, ki običajno ne vozijo kolesa, električno kolo omogoča, da se podajo na kolo, in tako hkrati zmanjšajo gnečo na prenatrpanih cestah v mestu. Dejstvo je, da e-kolesa omogočajo svobodo, dodajo dodaten zagon pri osvajanju cest ali poti, ki bi se jim sicer izognili. Namesto, da bi ljudem govorili, da »goljufajo«, bi morali razmišljati v smeri, da pomoč motorja pri rekreativnem kolesarjenja dobiva nove dimenzije in bi jih k tovrstnim aktivnostim morali spodbujati.



Mit št. 2: »E-kolesa ne omogočajo dobre vadbe«

Kolesarjenje z električnim kolesom lahko prilagodite vaši telesni pripravljenosti.

Če vam je nekdo trdil, da se z električnimi kolesi ne utrudite dovolj ali da kolesarjenje ob dodatni pomoči motorja sploh ni vadba, ste srečali nekoga, ki po vsej verjetnosti še nikoli ni vozil tovrstnega kolesa. Odkrito povedano, gre za smešno trditev in nepoznavanje osnov delovanja e-kolesa. 

Ker lahko nastavite stopnjo pomoči pri obračanju pedal, imate popoln nadzor nad svojo intenzivnostjo kolesarjenja. Želite, da se popolnoma preznojite? Nastavite minimalno pomoč in preverite, kakšna je vaša kondicija. Si želite bolj lahkotnega kolesarjenja? Prepričajte se, da je pomoč pri kolesarjenju nastavljena na najvišjo stopnjo. Če želite v vaše kolesarjenje vložiti več napora, lahko stopnjo pomoči prilagodite tako, da ustreza vašim ciljem glede na vašo telesno pripravljenost, ali pa preprosto glede na to, koliko truda želite na določen dan vložiti v kolesarjenje.

Tudi pri najvišji stopnji pomoči električno kolo še vedno zahteva moč vaših nog, da se premaknete naprej. Zato je del postopka "pomoč" pomemben. Vi in kolo sodelujeta pri ustvarjanju hitrosti - kolo ne bo opravilo vse razdalje namesto vas.


Mit št. 3: »Električna kolesa so pretežka!«

Dejstvo: Električna kolesa so nekoliko težja, a se med kolesarjenjem ne čuti, da bi imela dodatno težo.

Dejstvu, da so e-kolesa težja od običajnih koles, ni mogoče ubežati. Vendar električna kolesa niso namenjena vožnji brez pomoči električnega motorja, zato dodatne teže verjetno ne boste opazili, dokler ga ne boste morali nositi po stopnicah.

E-kolesa so nekoliko težja od običajnih koles, vendar k veliki masi pri kolesarjenju prispeva tudi osebna teža in ne teža e-kolesa. Nič drugače ni, kot če se vozite s tradicionalnim kolesom z naloženimi kovčki. Lepota dodajanja motorja na kolo je v tem, da se s tem odpravi večina težav, ki bi jih lahko imeli pri vožnji s težkim kolesom. Če dodamo motor, je ves dodatni napor, ki je potreben pri kolesu brez pomoči, nenadoma odpravljen in na kolesu lahko popolnoma uživate. Čeprav so električna kolesa zaradi dodanih sestavnih delov težja od običajnih koles, se med kolesarjenjem ne čuti, da bi imela dodatno težo.

Mit št. 4: »Z električnimi kolesi ne morete kolesariti v dežju«

Dejstvo: E-kolo je odporno na vodo, ni pa vodotesno.

Nič vam ne preprečuje vožnje z električnim kolesom v dežju ali celo v snegu. Baterija je zaščitena pred vremenskimi vplivi, zato je varna v vseh vremenskih razmerah, v katerih želite kolesariti. Električne komponente e-kolesa so zelo odporne na vodo, zato vam ni treba ostati doma, ko je zunaj mokro. Niso pa vodotesne.

Kolesarjenje v dežju, po lužah ali pranje električnega kolesa je za vašega "konjička" popolnoma varno, vendar pa se vseeno poskušajte izogniti vožnji čez globoke luže, poplavno vodo ali potok v višini baterije vašega kolesa, saj voda lahko pronica v električne komponente kolesa, kot sta motor in ohišje baterije. Enako velja tudi za prevoz kolesa z vozilom v mokrem vremenu. Pokrijte baterijo in motor, da dež ne bi prodrl skozi tesnila v elektroniko. Če pogosto kolesarite v dežju, investirajte v kolo, katerih stopnja zaščite je z oceno IP 66 ali več.

Mit št. 5: Električna kolesa so draga

Dejstvo: Cene so v zadnjih letih postale sprejemljive in se v specializirani kolesarski trgovini gibljejo tudi od 1.590,00 € naprej.

Tako kot za večino stvari v življenju lahko tudi za električno kolo porabite neprimerno več, če želite. Lahko pa zapravite tudi relativno malo v primerjavi s cenami, ki so bile nekaj let nazaj. Z izboljšanjem tehnologije in večjim povpraševanjem so se cene e-koles znižale in zdaj lahko dobro električno kolo kupite tudi za dobrih 2000 evrov. Da, to je še vedno veliko denarja, vendar se je razlika med ceno dobrega kolesa brez motorja in električnega kolesa precej zmanjšala, zaradi česar je njihova cena zdaj sprejemljivejša kot kdaj koli prej.

Mit št. 6: Električna kolesa so namenjena le tistim, ki ne morejo voziti običajnega kolesa

Narobe! Električna kolesa so namenjena vsem. Električno kolo omogoča, da z enakim naporom prevozite daljšo razdaljo ali jo prekolesarite hitreje. In kdo si tega ne bi želel? Prav tako se vam ni treba odločati med vrstami koles, ampak električno kolo samo dodate v vašo »zbirko« koles. Morda ste ob koncih tedna zelo navdušen cestni kolesar, v službo ali po opravkih pa želite priti hitreje in brez potenja, avto pa tako pustite doma.

Mit št. 7: Električna kolesa so namenjena le starejšim

Resda je statistično bolj verjetno, da boste na električnem kolesu videli nekoga srednjih let (povprečna starost e-kolesarja v Evropi je 48 let), vendar to ne pomeni, da so kolesa namenjena izključno starejšim kolesarjem. Električna kolesa so lahko rešilna bilka za tiste, ki fizično ne morejo voziti kolesa brez pomoči motorja, in zagotavljajo svoboščine, ki jih omogoča tudi neelektrično kolo.

Dodatna pomoč, ki jo zagotavlja e-kolo, je lahko izjemno koristna za starejše ljudi ali tiste, ki imajo težave z gibanjem. Ko so električna kolesa prišla na trg, so starejši kolesarji resda predstavljali levji delež prodaje e-koles. Električno kolo je starejše posameznike, ki so pred leti opustili vožnjo z običajnim kolesom, pripeljalo do tega, da so ponovno začeli kolesariti. Trditev, da so e-kolesa namenjena le starejši demografski skupini, je precej zmoten.

Za mlade in avanturiste

E-kolesa so vznemirljiva kombinacija tradicionalnega kolesarjenja z resnim tehnološkim napredkom. Za mlajše kolesarje ob stalnem pomanjkanju časa vožnja z električnim kolesom pomeni daljše vožnje, lažje premagovanje klancev, hkrati pa z njimi lahko povežejo telefon in GPS in imajo tako številne možnosti prilagajanja.

Za tiste, ki niso odraščali na kolesu, so e-kolesa tudi odličen uvod v svet kolesarjenja, saj začetnikom pomagajo pri krepitvi samozavesti.

Mlajše generacije so tudi vse bolj ekološko ozaveščene, zato jim e-kolesa predstavljajo trajnostno alternativo avtomobilom, saj zmanjšujejo emisije ogljika in prispevajo k bolj čistemu okolju. In če upoštevamo dejstvo, da imajo mlajše generacije v primerjavi z generacijami svojih staršev tanjše denarnice, so e-kolesa smiselna tudi kot alternativa naraščajočim stroškom lastništva avtomobila.

Za premike v urbanih območjih

E-kolesa so v mestih bolj prilagodljiva od javnega prevoza, manj stresna od vožnje z avtomobilom in hitrejša od hoje. Prihranek pri stroških se pogosto navaja kot eden glavnih razlogov za zamenjavo avtomobila z e-kolesom, ne gre pa zanemariti še krajšega časa vožnje,ognitvi gneče in dodatni zabavi, ko se vožnja na delo spremeni v veselje do kolesarjenja!

Iz zapisanega je zdaj že jasno, da električna kolesa niso namenjena izključno starejšim, a je vredno ponovno strniti, kako koristna so lahko za starejše kolesarje.

Starejšim posameznikom pomagajo ohranjati aktiven življenjski slog, hkrati pa jim zagotavljajo občutek samostojnosti. Ponujajo zmerno in varno vadbo aktivnost, ki jo je mogoče prilagoditi stopnji telesne pripravljenosti. Dodana pomoč motorja omogoča daljše vožnje brez prevelikega napora, kar spodbuja zdravje srca in splošno telesno pripravljenost.

Električna kolesa so raznovrsten in prilagodljiv način prevoza, ki presega starostne demografske značilnosti. Zagotavljajo spodbudo tistim, ki jo potrebujejo, avanturistično vožnjo iskalcem adrenalinskih doživetij, fitnes orodje ljubiteljem vadbe in praktično rešitev za premike po mestu.

Vsa ponudba ELEKTRIČNIH KOLES:
cestna električna kolesa,
gravel električna kolesa,
gorska električna prednjevzmetena,
gorska električna polnovzmetena,
električna treking kolesa,
električna mestna kolesa,

Sprejmite prihodnost in izkoristite številne prednosti, ki jih ponujajo električna kolesa, oglejte si pestro ponudbo v spletni trgovini www.a2u.si ali obiščite eno od trgovin:

A2U Šenčur, Poslovna cona A17, 4208 Šenčur

A2U Ljubljana - Rudnik, Jurčkova cesta 224, 1000 Ljubljana

A2U Koper, Dolinska cesta 1h, 6000 Koper