Konec 19. stoletja se je kolo izkazalo za veliko svetovno inovacijo, ki je kmalu spremenila dojemanje gibanja. Ljudje so to najprej spoznali v Angliji, kmalu zatem pa še v Združenih državah Amerike, Franciji in na začetku 20. stoletja tudi v Italiji. Takrat je kolo postalo najpogostejše prevozno sredstvo Italijanov.
Znamka z južnega roba italijanskih Alp je bila ustanovljena že leta 1906, ko je italijanski trgovec Pietro Dal Molin iz Bassana prevzel angleško blagovno znamko Wilier in uresničil svoje sanje o izdelovanju koles.
Foto: Wilier Triestina
Četudi je bila fronta prve svetovne vojne tako nevarno blizu Bassana del Grappe, ni negativno vplivala na razvoj znamke Wilier, ampak ravno nasprotno. Legendarne akcije bersaljerjev, nekateri od njih so služili kot kolesarske čete, so imele pozitiven oglaševalski učinek za podjetje Pietra Dal Molina.
V povojnem obdobju je kolesarstvo začelo zares cveteti, zlasti zaradi poročanj v časopisih in na radiu, ki so se širila o legendarnih dvobojih med Ginom Bartalijem in Faustom Coppijem. Vse priložnosti, ki jih je po vojni ponujalo kolesarjenje, je izkoristil Mario Dal Molin, eden od Pietrovih sinov, ki je ime podjetja spremenil v Ciclomeccanica Dal Molin.
Foto: Wilier Triestina
Sponzorstvo kolesarskih ekip je postajalo običajna praksa in ker so druge italijanske znamke kot so Legnano, Atala in Bianchi že uporabljale ta pristop, se je Mario Dal Molin odločil, da bo storil enako.
Jeseni 1945 je Wilier dobil »priimek« Triestina, ki ga podjetje ponosno nosi še danes, prav tako pa so zasnovali novo športno kolo in mu nadeli ime Wilier Triestina. Kolesa so prvič povzročila veliko senzacijo, ko je 1948 italijanski kolesar Fiorenzo Magni s kolesi Wilier zmagal Giru d'Italia, tretje, sedmo in deseto mesto pa so zasedli Giordano Cottur, Giulio Bresci in Alfredo Martini. V Italiji leta 1948 ni bilo bolj konkurenčne ekipe ali kolesa od tistih, ki jih je v Bassanu del Grappa izdelalo podjetje Ciclomeccanica Dal Molin. Dirkaški dosežki so se nadaljevali do leta 1950 z dvema zgodovinskima zmagama Fiorenza Magnija na dirkah po Flandriji.
Foto: Wilier Triestina
Foto: Wilier Triestina
Na podlagi teh uspehov si je italijanska blagovna znamka zastavila glavni cilj, da bo gradila in nenehno širila svoj mednarodni položaj in prisotnost na trgu. Skupaj z zmagami se je na italijanskem škornju in po vsem kolesarskem svetu hkrati uveljavila tudi priljubljenost barve visokokakovostnega jeklenega okvirja koles: slavne in patentirane "bakreno rdeče", znane kot Ramato.
Foto: Wilier Triestina
Zlata (ali bolj bakrena) doba pa po drugi svetovni vojni ni trajala dolgo, saj se je podjetje z več kot 300 zaposlenimi spopadalo z gospodarsko krizo v petdesetih letih in prihodom motorizacije, zato se je posledično hitro spreminjal tudi način interpretacije množičnega prevoza. Kljub vsem športnim uspehom se brata Dal Molin nista mogla hitro odzvati na nove zahteve trga, pri čemer je neplačilo velike dobave koles v Argentini samo še poslabšalo položaj in ju prisililo k hitri prodaji svojih obratov.
Tako je bila leta 1952, slaba štiri leta po zmagoslavnem Giru d'Italia, tovarna Ciclomeccanica Dal Molin prodana družbi Meccanica Moderna Milano, ki je le še kratek čas upravljala nekaj proizvodnih linij, nato pa tovarno popolnoma zaprla. Skoraj pol stoletja trajajoče vznemirljivo podjetniško obdobje se je končalo.
Čeprav podjetje Wilier Triestina vrsto let ni več obstajalo, so velike zmage v zlatih časih italijanskega kolesarstva še naprej odmevale po kolesarski pokrajini Vicenza. Zato sta se brata Lino in Antonio Gastaldello leta 1969 pozitivno odzvala na ponudbo za nakup legendarne blagovne znamke, preselila proizvodnjo v Rossano Veneto ter tako sprejela tvegan izziv, da po 17 letih obudita blagovno znamko Wilier Triestina. Prvi okvirji, v celoti izdelani iz nerjavečega jekla, so bili pobarvani v različne barve, da bi se prilagodili zahtevam trga, nato pa je bila sprejeta odločitev, da se obnovi prvotni bakreni odtenek. Prva leta sta se brata osredotočala le na proizvodni del podjetja, ki je hitro rasel in ga je bilo potrebno skrbno upravljati.
Z znanjem in spretnostjo je bilo mogoče ne le ponovno zagnati blagovno znamko, temveč se leta 1979 tudi vrniti v profesionalno kolesarstvo, saj je Wilier Triestina zagotovila kolesa in tehnično podporo ekipi Mecap Hoonved, katere glavni zvezdnik je bil italijanski kolesar Mario Beccia. Beccijeva zmaga v prvi etapi dirke Giro d'Italia in njegovo šesto mesto v skupnem seštevku sta bila takoj razumljena kot dobra napoved.
Foto: Wilier Triestina
Lino Gastaldello, ki je leta 1989 postal edini lastnik podjetja Wilier Triestina, je združil moči s sinovi Michelom, Andreo in Enricom. Skupaj so nadaljevali z razvojem podjetja in začeli pridobivati zagon, kar je privedlo do dokončanja sedanjega sedeža na ulici Via Fratel Venzo v kraju Rossano Veneto.
Leta 1995 je Wilier Triestina ponovno vstopila v svet profesionalnega kolesarstva in podprla ekipo BresciaLat z Massimom Podenzanom, leta 1997 pa so sodelovali z ekipo Mercatone Uno in Marcom Pantanijem. Takrat je Pantani z rumenim aluminijastim Wilierjem dosegel dve veliki zmagi na dirki po Franciji (na Alpe d'Huez in Morzine) in Tour končal na tretjem mestu, za Janom Ullrichom in Richardom Virenqueom. Pantanijevo aluminijasto kolo še vedno stoji v razstavnem salonu na sedežu podjetja.
Foto: Wilier Triestina
Leta 2004 se je Davide Rebellin povzpel nad vse s senzacionalnim trojčkom na ardenskih klasikah: Amstel Gold Race, Flèche Wallone in Liège-Bastogne-Liège. Podobne rezultate je dosegla tudi ekipa Lampre, ki je leta 2007 po skoraj šestdesetih letih ponovno prišla do uspeha na dirki po Flandriji in 2008 do triumfa na svetovnem prvenstvu, oboje po zaslugi Alessandra Ballana. Michele Scarponi je leta 2011 z zmago na Giru d'Italia vrnil sladek okus zmage v Casa Wilier, potem ko je leto predtem Alessandro Petacchi zmagal na dirki Giro d'Italia in osvojil točke, ki so mu prinesle zeleno majico na dirki po Franciji.
Wilier od leta 2020 podpira profesionalno kolesarsko ekipo Astana Pro Team, katere glavni zvezdnik je legendarni britanski kolesar Mark Cavendish. Poseben model cestnega kolesa Wilier Filante SLR je bil tako lani (TDF23 Cavendish) kot tudi letos (F21 CVNDSH) izdelan v poklon šprinterju za njegov (po takratni odločitvi) zadnji Tour de France v karieri.
Mark Cavendish je letos osvojil rekordno 35. etapno zmago na Touru, s tem izboljšal rekord Eddyja Merckxa in spisal neverjetno zgodovino v svetu kolesarstva.
FOTO: Wilier Triestina
Wilier Filante SLR TDF23 Cavendish. FOTO: Wilier Triestina
Wilier Filante SLR F21 CVNDSH Foto: Wilier Triestina
Partnerstvo z ekipo Astana je prineslo zadovoljive rezultate: od zmage Jakoba Fuglsanga na klasiki Giro di Lombardia 2020 ter prvo in drugo mesto Alekseja Lucenka in Miguela Angela Lopeza v dveh etapah 107. dirke po Franciji.
Podjetje Wilier Triestina je prejelo številne nagrade na področju oblikovanja in inovacij (Eurobike Award 2017 in 2019, Design & Innovation award 2019, nominacija za German Design Award 2020) in se uveljavilo med proizvajalci vrhunskih dirkalnih koles, na katerih tekmujejo profesionalne ekipe kot so Astana - Qazaqstan Team, Groupama FDJ (kategorija World Tour road), Wilier Triestina - Pirelli Factory Team (kategorija UCI mountain bike) in Wilier - 7C - Force (kategorija UCI mountain bike).
Wilier Filante SLR F17 Groupama FDJ. Foto: Wilier Triestina
Bratje Gastadello veliko pozornosti namenjajo tudi sektorju gorskih koles, ki so vedno bolj pomembna z vidika prodaje. Wilier Triestina je glavni sponzor ene najpomembnejših ekip na svetovni MTB sceni: Wilier Triestina-Pirelli Factory Team. Med velike športne dosežke ekipe se je leta 2022 podpisal Simone Avondetto na italijanskem, evropskem in svetovnem prvenstvu v olimpijskem krosu do 23 let.
V letu 2020 je Wilier Triestina poleg vseh vrhunskih rezultatov v profesionalnem kolesarstvu dosegla tudi pomemben strateški cilj. Z manjšinskim deležem se je v osnovnem kapitalu podjetja pridružilo podjetje Pamoja Capital. Ta nova spodbuda je omogočila čim bolj uravnoteženo izkoriščanje priložnosti, ki izhajajo iz večje ekološke ozaveščenosti in politik spodbujanja zdravja po obdobju koronavirusa. Ne glede na športne rezultate in novo lastniško strukturo podjetja pa blagovna znamka Wilier Triestina ostaja to, kar je vedno bila. Sinonim za vrhunska kolesa.
Sodelujejo pa tudi z nekaj kolesarji, ki dan za dnem preizkušajo svoje meje in večji del življenja posvetijo kolesarjenju. Najbolj izstopajoča imena med njimi Caroline Soubayroux, David Fergusson, Wiebke Lühman in kolesarski ultramaratonec Omar Di Felice.
Ekstremni kolesar Omar Di Felice. Foto: Wilier Triestina
Ob praznovanju 110. rojstnega dne podjetja Wilier - in kot poklon kultnim dirkalnim kolesom - je Wilier leta 2016 predstavil model Superleggera v barvi Ramato.
Zgodovina podjetja torej obsega več kot stoletje, ki so ga zaznamovali številni uspehi na področju športa in tehnologije. Številni šampioni so se v zgodovino zapisali s kolesarjenjem na kolesu Wilier Triestina, med drugim Fiorenzo Magni, Marco Pantani, Alessandro Ballan in Michele Scarponi.
Ker ima kolesarska znamka Wilier dolgoletno tradicijo v izdelavi visokokakovostnih koles, lahko zaupate, da bo katerokoli kolo iz njihove ponudbe izpolnilo vaša pričakovanja.
Gravel kolo Wilier Adlar. Foto: Wilier Triestina
***
Ponudba vseh cestnih koles Wilier - KLIKNI TUKAJ
Ponudba vseh gravel koles Wilier - KLIKNI TUKAJ
Ponudba vseh električnih koles Wilier - KLIKNI TUKAJ
Kliknite na našo spletno trgovino ali nas obiščite na spodnjih lokacijah:
A2U Šenčur, Poslovna cona A53, 4208 Šenčur
A1U Šenčur, Poslovna cona A17, 4208 Šenčur